Głównym celem zorganizowanej kampanii było zwiększenie świadomości prawnej mieszkańców Rybnika, dotyczącej w szczególności upowszechniania wiedzy z zakresu prawa pracy, mediacji i sposobów polubownego rozwiązywania sporów oraz rodzajach dostępnego wsparcia, miejscach i formach dostępnych usług w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz nieodpłatnej mediacji.
Przedstawiciele Stowarzyszenia informowali uczestników spotkań kto i gdzie może skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej i obywatelskiej, jak umówić się na poradę, gdzie znajdują się punkty nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Rybnika, jaki jest zakres i zasady udzielania bezpłatnych porad oraz jak przygotować się do porady, w tym udzielanej również za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (telefon, mail, komunikator internetowy).
W trakcie spotkań mieszkańcy mogli także skorzystać z indywidualnych porad udzielanych przez prawników, doradców obywatelskich i mediatorów oraz wziąć udziału w dyskusji na temat praw oraz obowiązków pracodawców i pracowników, w tym także z zakresu pracy zdalnej, konfliktów w miejscu pracy oraz mediacji i sposobów polubownego rozwiązywania sporów. Mieszkańcy mogli również bezpłatnie pobrać materiały informacyjno-promocyjne oraz poradniki prawne wydane przez Stowarzyszenie „DOGMA”.
Międzynarodowy Dzień Mediacji, który w tym roku przypadł na dzień 15 października, to bardzo ważne wydarzenie. Ma ono uświadomić społeczeństwu, że wiele spraw można rozwiązywać bez konieczności procedury sądowej. Warto rozmawiać – to przesłanie Międzynarodowego Dnia Mediacji, które nigdy nie straci na aktualności.
Z tej okazji Stowarzyszenie „DOGMA” przygotowało szereg materiałów informacyjno-promocyjnych oraz poradników, których celem jest popularyzacja wiedzy dotyczącej metod polubownego rozwiązywania konfliktów.
Jak ważna jest mediacja w codziennym życiu, pokazuje znane przysłowie: „Zgoda buduje, niezgoda rujnuje”. Dlatego jeśli nie potrafimy z kimś dojść do porozumienia, warto sięgnąć po bezstronnego mediatora, który być może zaradzi problemowi. Zadaniem naszego Stowarzyszenia i nadrzędnym celem zorganizowanej kampanii było by idea mediacji trafiła do jak największego grona. Nadal bowiem nie jest ona wystarczająco znana i wykorzystywana dla rozwiązywania sporów.